Diabetologia

Zdrava ishrana

Zdrava ishrana je važna za svakoga, a ključna je za prevenciju i upravljanje kod hroničnih stanja, uključujući dijabetes, kardiovaskularne bolesti i pretilost. Ishrana koja se preporučuje za osobe s dijabetesom je ista kao i za one bez dijabetesa.

Svako, uključujući porodicu i prijatelje, može uživati u ​​istim zdravim i ukusnim obrocima zajedno.
Budući da je dijabetes stanje u kojem je nivo glukoze previsok, mnogi smatraju da treba izbjegavati šećer i namirnice koje sadrže šećer. Međutim, važno je shvatiti da šećer sam po sebi ne uzrokuje dijabetes, nego prije kombinacija faktora kao što su prekomjerna tjelesna težina i fizička neaktivnost. Hrana bogata šećerom doprinosi debljanju i to je razlog zašto je važno da se ograniči prekomjeran unos šećera sa hranom i pićem. Jesti manje masti, posebno zasićenih masnoća, vrlo je važno za regulaciju dijabetesa i tjelesne težine.


Osobe oboljele od dijabetesa mogu uživati u širokoj paleti namirnica, uključujući:


• povrće, mahunarke i voće
• žitarice (uključujući kruh, rižu, tjesteninu), po mogućnosti od cjelovitog zrna
• nemasno meso, riba, perad i / ili alternative
• mlijeko, jogurt, sir i / ili alternative (sa manjim procentom masnoće gdje god je moguće )


Pazite da


• ograničite unos zasićenih masti i jedete umjerene količine masti
• odaberete namirnice sa što manjim udjelom soli
• ograničite unos alkohola, ako se odlučite za piće

• pijete puno vode
• konzumirate samo umjerene količine šećera i namirnica koje sadrže šećer
• budete fizički aktivni i jedete u skladu s vašim energetskim potrebama

 

Jedan od najvažnijih aspekata regulacije dijabetesa je održati zdravu tjelesnu težinu. Budući da prekomjerna tjelesna težina ne samo da povećava rizik od srčanih bolesti, moždanog udara i nekih oblika raka, ona takođe otežava regulaciju dijabetesa. Male promjene u prehrani, kao što su smanjenje porcija, ili prelazak na mliječne proizvode sa manjim udjelom masnoće, može vam pomoći u postizanju zdrave tjelesne težine i regulaciji dijabetesa.

Za osobe s dijabetesom bi bilo veoma korisno da posjete dijetetičara koji bi im dao program zdrave ishrane prilagodjen za njih.

 

Zapamtite, zdrava ishrana može predstavljati užitak.